موفقیت در سئو 2021

راه های موفقیت در سئو 2021

امروزه بیشتر کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی داده‌اند و فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری در سراسر دنیا تأسیس شده‌اند که به صورت آنلاین محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

این اصل در زمان شیوع ویروس کرونا اهمیت چند برابری پیدا کرد و فروشگاه‌های اینترنتی بازدید بیشتری خوردند. به همین دلیل سئو ۲۰۲۱ یکباره مورد توجه گوگل قرار گرفت و مالکان و مدیران سایت‌های فروش و ارائه خدمات را به تکاپو وا داشت.

از این رو مدیران سایت‌ها در تلاش‌اند که سایت خود را طبق آخرین تغییرات سئو ۲۰۲۱ هماهنگ کنند تا رتبه خود را در گوگل از دست ندهند.

گوگل هر سال الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه بندی سئو را تغییر می دهد و مالکان وب سایت ها نیز سعی می‌کنند رتبه خود را ارتقا دهند.

بیشتر بخوان : ۹ مهارت موردنیاز برای مدیران خدمات و پشتیبانی مشتری

همان طور که گفتیم شیوع ویروس کرونا و تأثیر مثبت آن در افزایش خرید و فروش اینترنتی سبب شد که درسئو ۲۰۲۱ الگوریتم‌های سخت و پیچیده‌تری اضافه شود. این فاکتورها در افزایش بازدید و ارتقاء رتبه و همچنین موفقیت یک سایت در موتور جست و جو اهمیت بسیاری دارند.

هرچند فاکتوهای قبلی مانند: نقشه سایت، کلمات کلیدی، تصاویر، سرعت سایت، تجربه کاربری و غیره همچنان بر اهمیت خود باقی مانده‌اند.در این میان  بهبود تجربه کاربری  مسئله مهمی در کسب رتبه بالا است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بازدیدکنندگان و کاربران سایت‌ها سلیقه‌های مختلفی دارند و جلب رضایت آن‌ها اصلاً کار ساده ای نیست. هر چند اگر متخصصان و مدیران سایت‌ها هوشمندانه عمل کنند این امر میسر است. به این صورت که باید بتوانید ساختار سایت را طبق سلیقه کاربر بهبود بببخشید.

موتورهای جست و جو دائم در حال تغییرویا بهبود فاکتورهای خود هستند. بنابراین عملیات سئو باید مرتباً انجام شود تا با آخرین تغییرات موتورهای جست و جو همگام شود.

برای این که بتوانید در سئو ۲۰۲۱  موفق شوید به نکات زیر توجه کنید.

  • در سئو ۲۰۲۱ سایت‌ها طبق نسخه موبایل رتبه بندی می‌شوند. امروزه پیشرفت تکنولوژی در عرصه موبایل باعث شده که درصد زیادی از کاربران گوگل از طریق موبایل سرچ می‌کنند و سیستم‌های کامپیوتری به حاشیه رفته‌اند. تقریبا ۶۰ درصد ترافیک سایت از طریق موبایل تأمین می‌شود و به همین دلیل صفحه موبایل به صفحه دسکتاپ برتری یافته است. بنابراین به سازگاری سایت با موبایل توجه کنید. سایت‌هایی که در موبایل به خوبی نمایش داده نشوند، با افت رتبه مواجه می‌شوند.
  • مدت زمانی که کاربر روی لینک کلیک می‌کند تا زمانی که محتوای کامل نمایش داده شود از نظر گوگل سنجیده می‌شود و زمان آن باید کمتر از ۳ ثانیه باشد.همچنین زمانی که طول می‌شد تا کاربر بتواند با سایت تعامل ایجاد کند نیز بررسی می‌شود. علاوه بر این دو مورد در سئو ۲۰۲۱، نباید هنگام بارگیری سایت، تغییرات شدیدی در بخش‌های مختلف صفحه ایجاد شود تا کاربر بتواند به راحتی روی لینک‌ها، تصاویر و غیره کلیک کند.

بیشتر بدان: 18+1 نکته یک گزارش بازاریابی حرفه ای

  • باید تحقیقات کامل‌تری نسبت به کلمات کلیدی ارائه دهید. در واقع باید نیت و هدف کاربر از جست و جوی یک کلمه یا عبارت را بدانید و تحقیقات کامل و کاربردی در رابطه با آن را به کاربر بدهید. همچنین میزان جست و جوی کلمات کلیدی در هر بازه زمانی را بسنجید و طبق آن محتوی ارائه دهید. به طور مثال در زمان اپیدمی کرونا بیشترین جست و جو در حوزه مواد صد عفونی کننده است. باید در این بازه زمانی اطلاعات کاربردی ارائه دهید.
  • قابلیت جدیدی که گوگل در سئو ۲۰۲۱ اعمال کرده است، جست و جوی محلی است. طبق این الگوریتم باید نام منطقه، شهر و کشور رل در بدنه تولید محتوی به کار ببرید. به زبان ساده تر قطعاً شما همواره نزدیک‌ترین فروشگاه اینترنتی به محل زندگی خود را برای خرید انتخاب می کنید و نزدیکی مسافت برای شما عامل مهمی در خرید است.

بیشتر بخوان: داستان موفقیت ایلان ماسک

  • امروزه کسب و کارهای اینترنتی رقابت‌های بسیاری باهم دارند و هر سایت برای پیش فت و بهینه سازی خود تلاش می‌کند. مسئله مهمی که در این میان مطرح است افزایش جامعه سئواست. بر اساس آن متخصصان و مدیران سایت‌ها می‌توانند با هم ارتباط‌های سازننده‌ای برقرار کنند  و به ارتقای دانش و اطلاعات متقاصیان سئو کمک کنند.

  • تغییرات در سایت‌ها با سرعت زیادی انجام می‌شود و مدیران سایت‌ها باید اطلاعات خود را بروز کنند تا با آخرین تغییرات همگام شوند. از آن‌جا که تغییرات در سئو ۲۰۲۱ بیشتر از قبل است، مدیران باید بتوانند طبق نیاز و رفتار کاربران استراژدی‌های جدیدی را تنظیم و اعمال کنند تا سایت طبق استاندارد گوگل و مورد پسند کاربر واقع شود.

  • سئو از دو بخش اصلی بهینه سازی محتوای سایت و بهینه سازی کد سایت تشکیل شده است. برای بهبود سئو هر دو عامل نقش دارند. شما باید بتوانید راهکارهایی ارائه دهید که موتور جست و جو گوگل بتواند محتوای مناسب را تشخیص دهد. به عنوان مثال در سایت‌های مختلف بین کلمات کلیدی خاصی رقابت وجود دارد. اگر بتوانید سایت خود را به خوبی بهینه سازی کنید، می‌توانید در سئو رتبه بالایی کسب کنید.

بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت چیست؟‌

برای طراحی یک سایت باید مسیر طولانی سپری کنید. قبل از هر اقدامی باید یک شرکت را برای طراحی سایت مورد نظر خود پیدا کنید و کار طراحی را متخصصان آن بسپارید، سپس باید هدف از طراحی سایت و در واقع نوع سایت خود را با تمام ریز نکات آن در اختیار طراح قرار دهید.

انتخاب نام دامنه یا در واقع انتخاب یک نام اینترنتی برای سایت و انتخاب هاست یا محل قرارگیری سایت در گوگل اقداماتی است که پس از مشخص شدن هدف باید انجام دهید.

در طراحی سایت بهبود تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد. با یک مثال ساده  این مسئله را باز می کنیم. وقتی شما از یک فروشگاهی خرید کنید و تجربه آن خرید برای شما خوشایند باشد، یعنی محیط فروشگاه، نحوه برخورد و راهنمایی فروشندگان، جنس مرغوب وسیله‌ای که خرید کرده‌اید، قیمت مناسب و هر چیز رضایت بخش دیگری باعث می‌شود شما بارها و بارها  راجع به آن فروشگاه نزد اطرافیان خود صحبت کرده و به نوعی آن را تبلیغ کنید.

اگر بودجه زیادی ندارید و هزینه طراحی سایت اختصاصی برای شما سنگین است، می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. سایت های پیش ساخته وب وان چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کدنویسی با سایت های آماده مانند وردپرس(wordpress) و …. متفاوت هستند.

سایت ها و قالب گرافیکی آن ها به صورت ۰ تا ۱۰۰ توسط تیم وب وان طراحی و کدنویسی شده اند و به صورت فول پکیج ارائه می شوند که از پشتیبانی و آموزش کامل و همچنین قابلیت ارتقا نامحدود برخوردار هستند.